

سلام
تقدیم:
"ورویرد" تحفه ای ناچیـــزاست
به دوستان دیروز وامروزم
همشهریان فرهیخته ام...
با گویشی که فقط گوشه ایست
از فرهنگ دیار فرزانه ام "بروجرد"
خوش آمدید
ورويرد...
با عرض تبريك و تهنيت به مناسبت فرارسيدن ماه مبارك رمضان در مورد ماه رمضان در بروجرد دو عقيده رايج وجود دارد كه گرچه در گذر زمان دل به كهنگيسپرده ند امّا همچنان در ميان مادر بزرگ ها و پدربزرگ ها بها دارند...اوّل نامگذاري روز آخر ماه شعبان و شب اوّل رمضان به " كُلُخِنازو" " Kolokh _ e _ nazoo "است که شاید ه این دلیل بوده است که مردم در این شب برای بیدار کردن یکدیگر در وعده یسحری اقدام به پرتاب کردن کلوخ های کوچک به حیاط خانه ی یکدیگر میکرده اند.و عقیده ی دیگری که مردم بروجرد نسبت به ماه مبارک رمضا داشته اند این بوده که گندم بهشت -اجازه بدهید با لهجه ی خودمان بنویسم :مِلاكَ گَنِمِ ورويرد...